210 3319761, 2810 280040, 6934 541868
Top
Round Travel / Blog  / Τι πραγματικά γίνεται αν δεν απενεργοποιήσουμε το κινητό μας στο αεροπλάνο;
Τι πραγματικά γίνεται αν δεν απενεργοποιήσουμε το κινητό μας στο αεροπλάνο;

Τι πραγματικά γίνεται αν δεν απενεργοποιήσουμε το κινητό μας στο αεροπλάνο;

Η πιο συνήθης διαδικασία όταν μπαίνουμε σε ένα αεροπλάνο, είναι να ενεργοποιούμε στο τηλεφωνο μας την “λειτουργία πτήσης”, λίγο πρίν απογειωθεί το αεροπλάνο. Στη Λειτουργία Πτήσης το τηλέφωνο μας είναι αποσυνδεδεμένο από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, αλλά μπορούμε ακόμα να χρησιμοποιούμε την συσκεύη εάν συνδεθούμε στο Wi-Fi κατά την πτήση.

Τι συμβαίνει άν όμως το αφήσουμε κατα λάθος ανοιχτό;

Μην ανησυχείτε, το αεροπλάνο δεν πρόκειτε να πέσει. Σύμφωνα με μια έρευνα της Allianz Travel Insurance διαπίστωσε ότι το 17,2% δεν έβαλαν ποτέ το κινητό τους σε λειτουργία πτήσης κατά τη διάρκεια της πτήσης. Τι πραγματικά μπορεί να συμβεί δεν το γνωρίζουμε επειδη οι αλληλεπιδράσεις μεταξυ κινητών τηλεφώνων και αεροπλάνων δεν έχουν μελετηθεί ιδιαίτερα καλά. Σύμφωνα με την Boeing υπήρξαν αναφορές για παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά υποστηρίζει πως είναι σχεδόν αδύνατον να ξανα συμβούν τέτοιου είδους συμβάντα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος!

O καθηγητής του πανεπηστημίου της Νεβάδας και πρώην πιλότος Dan Bubb υποστηρίζει πως αν δεν απενεργοποιήσουμε το κινητό μας μπορεί να επηρεάσει τα όργανα πλοήγησης του αεροσκάφους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Κώδικας Ομοσπονδιακών Κανονισμών στις ΗΠΑ αναφέρει τα εξής: “Τα κινητά τηλέφωνα που είναι μεταφέρονται σε αεροπλάνα ή άλλου τύπου αεροσκάφος δεν πρέπει να λειτουργούν όσο αυτά τα αεροσκάφη είναι στον αέρα. Όταν οποιοδήποτε αεροσκάφος φεύγει από το έδαφος, όλα τα κινητά τηλέφωνα στο αεροσκάφος πρέπει να είναι κλειστά». Και σε περίπτωση που δεν υπάρξη συμμόρφωση, μπορεί να σας επιβληθεί πρόστιμο.

Ένας άλλος λόγος που πρέπει να έχουμε κλειστά τα τηλέφωνα μας είναι επείδη στη φάση της προσγείωσης και απογείωσης πετάμε σε χαμηλά υψόμετρα, υπάρχει κίνδυνος υπερφόπρτωσης των πύργων κινητής τηλεφωνίας. Όταν, ωστόσο, βρίσκεστε σε υψόμετρο πλεύσης, πιθανότατα θα είστε εκτός εμβέλειας των πύργων, επομένως η μπαταρία του τηλεφώνου σας θα αδειάσει πιο γρήγορα καθώς προσπαθεί να συνδεθεί. Επειδή οι πιλότοι κάθονται τόσο ψηλά στο πιλοτήριο, είναι δύσκολο γι ‘αυτούς να δουν τον διάδρομο προσγείωσης όταν προσγειώνονται, γι ‘αυτό βασίζονται στο υψόμετρο του ραδιοφώνου για καθοδήγηση, σε γενικές γραμμές, τα ραδιοϋψόμετρα χρησιμοποιούνται κατά τις προσγειώσεις χαμηλής ορατότητας.

Έτσι, όταν οι αεροσυνοδοί ζητούν από τους επιβάτες να βάλουν τα τηλέφωνά τους σε «λειτουργία αεροπλάνου» ή να τα απενεργοποιήσουν, υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο οι επιβάτες πρέπει να συμμορφωθούν με αυτό το αίτημα.