
Πώς γίνεται να έρχονται τόσα κρουαζιερόπλοια στο Ηράκλειο… αλλά να μην μπορούμε να επιβιβαστούμε σε αυτά;
Πώς γίνεται να έρχονται τόσα κρουαζιερόπλοια στο Ηράκλειο… αλλά να μην μπορούμε να επιβιβαστούμε σε αυτά;
Αν και το λιμάνι του Ηρακλείου υποδέχεται δεκάδες κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, οι περισσότεροι αναρωτιούνται γιατί δεν επιτρέπεται η επιβίβαση επιβατών σε αυτά. Η απάντηση σχετίζεται με τα αυξημένα λιμενικά τέλη και την εμπορική στρατηγική των εταιρειών.
Συγκεκριμένα, κάθε πλοίο που ταξιδεύει ανά τον κόσμο καταβάλλει κατά μέσο όρο 2,2 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για λιμενικά έξοδα. Για κάθε λιμάνι, το κόστος ανέρχεται περίπου στα 67.000 ευρώ. Η παραλαβή ή αποβίβαση επιβατών αυξάνει τα έξοδα σημαντικά, καθώς περιλαμβάνει επιπλέον διαδικασίες, προσωπικό, υπηρεσίες και τεχνική υποστήριξη.
Το λιμάνι του Ηρακλείου διαθέτει μόλις πέντε θέσεις ελλιμενισμού, οι οποίες χρησιμοποιούνται κυρίως για ανεφοδιασμό, αλλαγές πληρωμάτων, τεχνικούς ελέγχους και επισκευές. Αν επιτρέπονταν επιβιβάσεις, θα έπρεπε να παραχωρηθούν επιπλέον υπηρεσίες και χώροι για τη διαχείριση των επιβατών.
Επιπλέον, η επιβίβαση ή αποβίβαση σε ενδιάμεσο λιμάνι όπως το Ηράκλειο συνεπάγεται και εμπορική απώλεια: η καμπίνα ενός επιβάτη που αποβιβάζεται στο Ηράκλειο παραμένει άδεια για τα σκέλη Πειραιάς–Ηράκλειο και Ηράκλειο–Πειραιάς, με αποτέλεσμα να μην αξιοποιείται πλήρως.
Ωστόσο, υπάρχουν δύο εξαιρέσεις. Δύο μοναδικές κρουαζιέρες φέτος ξεκινούν ή καταλήγουν στο Ηράκλειο. Παράλληλα, δεκάδες επιλογές είναι διαθέσιμες με αναχώρηση από Πειραιά, πολλές εκ των οποίων περιλαμβάνουν σταθμό στην Κρήτη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαθέσιμες κρουαζιέρες επικοινωνήστε με την ομάδα των ταξιδιωτικών μας συμβούλων.